08 oktober 2009

En arg son

Hugo är arg. På vad vet jag inte men ingenting duger åt honom, han bara slänger sig ner på alla fyra och rullar runt och skriker. Han har börjat med det där på senaste tiden, jäkla trotsig har han blivit rent ut sagt. Det sliter på en. Han ligger och skriker och skriker och skriker och ingenting hjälper! Absolut ingenting! Det enda jag kan göra är att lägga honom i sin säng så han får lugna ner sig och oftast fungerar det, förr eller senare iallafall. När vi ska åka iväg till dagisså är det en kamp varje gång, han tvär vägrar att ta på sig ytterkläderna och spänner sig som en pinne så jag är rädd jag ska göra honom illa när jag klär på honom. Och så skriker han såklart. Sen när han väl är framme på dagis och så är det inga problem då är han på sitt vanliga humör igen. Usch hoppas bara det är en genomgående fas...Han kanske är trött på att bara gå hemma med sin mamma, han saknar nog sin pappa tror jag.

Men imorgon så kommer han hem min älskling!!! Åhh jag längtar så tills imorgon eftermiddag!!!

Idag så har jag inget i skolan då min lärare är sjuk men jag ska sitta hemma och plugga inför skrivningen imorgon plus att vi fick reda på igår att vi har en till i nästa vecka, skoj... Bara att ta tjuren vid hornen. Har ett ärende vid halvtvå tiden och därefter hämtar jag Hugo på dagis. Ska nog åka en sväng till Boxholm då. Elin vill så gärna träffa sin favorit Hugo och jag ska försöka hinna med att träffa Hannah sväng också:).

Nu har humöret vänt hos Hugo så det är bäst jag passar på att umgps lite med honom då innan dagis och allt:)

//Sofie

Inga kommentarer: