14 oktober 2009

Nervsystemet

Inte det lättaste att försöka plugga med en ilsken Hugo och två katter som bara springer omkring överallt plus en hund som hela tiden vill gå ut för att 2 sekunder senare stå utanför dörren och vill in igen. Sandra ska komma förbi en sväng och underhålla Hugo en stund så jag kan få lite tid ostört. Herregud jag ska aldrig mer hitta på ursäkter för att göra annat än att plugga för nu vet jag hur svårt det är när man är själv hemma med Hugo och alla djuren och ska försöka få någonting vettigt gjort.

Annars så har jag varit på förflyttningsteknik idag och det var skoj. Det är nog det som jag ser som det "viktigaste" att kunna när man ska ut och jobba sen. Det andra är också viktigt men det här handlar så mycket om ens egen förmåga att undvika skador både på en själv och patienten. Knep och knåp som är superviktigt att få in i ens vanliga rutiner. Vi har en i klassen som jobbat i en herrans massa år inom äldrevården men nu bestämt sig för att utbilda sig till undersköterska och hon säger att det här behöver man få repetera flera gånger om för att det är så lätt att glömma när man är ute och jobbar. Och det har jag ju själv märkt när jag varit ute på jobb. Oftast handlar det så mycket om att det ska gå fort att man glömmer det viktigaste.

Nu ska jag återgå till mina papper och sen så blir det någon kvällsmat tror jag.

//Sofie

Inga kommentarer: