16 oktober 2009

Hjärtsnörp!

Fy fan vad rädd jag blev just! Sitter här upp vid datorn och Hugo ligger och sover inne i sitt rum. Rätt som det är börjar det låta och skaka i hela jävla huset! Det första jag tänkte var att pannan hade blivit överhettad igen men det kunde den ju inte ha blivit då jag just tänt den? Livrädd går jag ner mot oljudet i källaren och öppnar dörren dit ner och möts av värsta rökmolnet! Helvete tänkte jag och slänger mig på telefon och ringer Pontus på jobbet. Och precis när Pontus svarar så slutar det skaka och låta så med Pontus trygga röst i mitt öra vågar jag mig ner i källaren. Då visar det sig att min nya älskling har fått spelet! Tvättmaskinen som jag satte igång för en premiärtvätt står inte längre på sin plats där den ska stå utan har hoppat omkring över hela golvet! För att vara på den säkra sida rycker jag ut sladden på den så den inte ska börja igen. Sen in i pannrummet för att kolla vart röken kom ifrån. Då hade Pontus i gårkväll ställt om ena spjället som vi aldrig annars ställer om och som jag inte visste att han hade varit och pillat på igår. Så jag ägnade inte det en tanke när jag tände i pannan. Grejen är att just det spjället gör att röken går ut genom skorstenen och inte in i pannrummet som det gjorde nu.. Så nu har jag vädrat och fejat där nere så inte allt ska lukta rök som vi har nere i källaren. Och min kära dumma lilla tvättmaskin får Pontus ta sig en titt på när han kommer hem. Dne kanske bara var lite danssugen vad vet jag?

Men vad rädd jag blev! Ni anar inte.. Usch jag trodde hela huset skulle explodera och sen när det första jag möts av är ett rökmoln så trodde jag att nu brinner det i hela källaren... Snacka om hjärtsnörp!

//Sofie

2 kommentarer:

SoffiZ-Oliwers mamma sa...

Förstår att du blev rädd!! Hade jag med blivit! Våran tvättmaskin rör sig oxå ibland. Stora kramar!

Jennie sa...

Haha ja, är det några som känner varandra så lär det ju vara vi=)

Får man inte hjärtsnörp av skakande hus så vet jag inte vad..:p