22 oktober 2009

Hugga hugga hugga

Jag har precis haft en intensivkurs nere i källaren om hur man hugger ved med yxa. Om jag säger såhär: Det tog mig 15 minuter att klyva en vedbit...Det krävs nog lite mer träning. Pontus sa att jag var duktig men jag tror han bara fjäskade:)

Annars så har jag och min grupp jobbat med vårat arbete hela dagen. Träffades hemma hos Frida, en klasskompis, och skrev hela dagen. Skönt för nu är det helt klart så det är bara att lämna in! Sånt gillar jag:) Pontus hämtade Hugo på dagis så jag kunde lugnt åka hem och börja med maten i fred. Dock somnade Hugo nu vid femtiden. Så jäkla arg han var.. Känns så tråkigt för hela den här veckan känns det som att jag bara umgåtts med honom när han varit sådär trött och gnällig och inte alls varit på humör. När han skriker så tappar ju en annan också tålamodet och blir irriterad. Tråkigt. Hoppas det vänder det där. Får väcka honom om en stund så han inte vaknar klockan tre inatt.

Pontus och Poker har åkt iväg på båtbygge så jag ska nog vika lite tvätt nu, spännande va? Haha denna tvätt som aldrig tar slut. Kanske skulle ta och dammsuga och tvätta av golven men det får jag se om jag orkar.

//Sofie

Inga kommentarer: