15 oktober 2009

Skrivning och städning

Poker ut på våran fina gräsmatta (jo jag lovar det är en gräsmatta där under löven)..
Han har faktiskt på sig sin fina LHC scarf men han ville inte riktigt vara med på kort denna dag, jag är glad att jag lyckades knäppa dessa två innan han sprang iväg:)

Har varit och gjort den där förbaskade skrivningen nu, gick sådär..Vart svårare än väntat men jag hoppas på ett godkänt iallafall. Hugo är heldag på dagis idag så jag ska passa på att städa här hemma ordentligt i lugn och ro. Usch grejer överallt! För att inte tala om våran källare den ser kaotisk ut. Pontus och hans pappa var där nere igår och påbörjade projekt byta panna. Är ju lite jobb med det och vi som hade oordning i våran källare redan innan haha. Jaja vi får ta det när allt är klart sen. Jag orkar verkligen inte känna den där känslan att vi måste hela tiden. Allting tar lite tid och det är bara att ta det i den tak det tar.

Jag stod i kön på Willys för inte så länge sedan och blev jätteirriterad då kön var lång och de inte öppnade en till kassa. Men då slog det mig: Vad är det vi hela tiden stressar till egentligen? Döden? Vad spelar väl 5 minuter mer i matkön för roll? Stress stress det har vi så det räcker av ändå i denna värld. Tänk att bara kunna ta det lugnt och inte stimma upp sig för allting. En tanke bara.

Nu åter till min städning som aldrig kommer bli klar om jag sitter här. Måste bara kika in lite på alla andras bloggar innan jag tar tag i dammtussarna:-)

//Sofie

2 kommentarer:

Tessan sa...

Vi har en likadan källare, kaos. Säger jämt att jag ska sortera och göra iordning, men blir lixom inte av :)

Håller med dig om stressen, har man ingen tid att passa borde man verkligen inte bli irreterad över en lång kö eller liknade. (Och tiden är oftast inte dö-viktig så man kan nog stå i kön en minut extra) ;)

Kram Tessan

Nathalie sa...

Du Sofie! Är skyltsöndagen i Tranås fin? Är det något att ha? :)