27 januari 2012

Kvarg med Hallon

Usch vem kom på ordet Kvarg? Hur trevligt låter det egentligen? Nej Kesella skriver jag. Kesella med färska hallon blir det till frukost idag. Var någon som skrev att det var ett gott alternativ att äta som mellis/frukost eller liknande.

Jag brukar använda Kesella med Hallon smak ibland men annars använder jag aldrig kesella. Tyvärr innehöll ju den smaksatta kesellan förmycket kolhydrater så jag tänkte att det blir nog ungefär samma att äta den naturella fast med vanlig hallon till. Men nja. Den smaksatta kesellan är fortfarande godare.

Så där en liten uppsats om min frukost. Inte illa så här en fredagsmorgon.

Idag blir det jobb och dagis som vanligt. Tyvärr blir det långdag för barnen även idag. Jag ska på möte klockan 15 om det nya vikariesystemet i Tranås Kommun. Jag hoppas innerligt att jag aldrig mer kommer behöva hoppa in som timvikarie i kommunen men som det ser ut nu är det bara till och gå på mötet...Även om jag inte tycker om det så får en ju inte vara dum. Får jag inger annat jobb måste man ju ta det som finns.

Nu ska jag äta upp min kvarg. Eller Kesella:)

//Sofie




Inga kommentarer: