23 januari 2012

Städat Plånboken

Affärsbiträde: "Är du medlem i våran kundklubb? Man kan få jättebra med rabatter och erbjudanden!"
Jag: "Nej det är jag inte.."
Affärsbiträde: "Skulle du vilja bli medlem?"
Jag: "Ja varför inte!"

Denna dialog förs ofta när jag är och shoppar. Vilket lätt resulterar i att jag är medlem i butiker jag inte ens vet om att jag är medlem i. Vilket i sin tur resulterar i att jag aldrig kommer ihåg att lämna fram de där medlemskorten de få gånger som jag faktiskt är och handlar i de butikerna.

Nu har plånboken rensats och massa kort har fått säga Adjö Sofie och Hallå Leah (hon får dem och leka med).

Ett nyårslöfte så här i efterhand. Jag ska aldrig tacka ja till massa nya klubbkort.

Men vet ni vad det värsta är med att man skriver upp sig som medlem i alla dessa affärkedjors klubbar? Jo alla förbannade mail man får från dem! Och de är inte lika lätta och bli av med som korten i plånboken.

//Sofie

1 kommentar:

Sandra sa...

Fast kappahl och stadium ska man vara medlem hos, för av dem får man faktiskt bra erbjudanden :-)