20 december 2015

Ändrade traditioner

Igår var Pontus och Leah ute i skogen och högg en julgran. Vi har alltid haft som tradition att klä granen kvällen innan julafton. Granen blir liksom grädden på moset, den sista touchen☺

Men igår ville båda barnen ta in och klä granen på en gång och självklart gjorde vi det. Julen är deras tid så vill de klä julgranen tidigare så gör vi det. Fast tidigare än veckan innan julafton vet i tusan om jag vill ha in granen men jag ska aldrig säga aldrig☺

Roligt att de är så stora nu och kan klä granen helt själva med sånt som de gjort i skolan och på dagis. Jag har tidigare haft perioder när jag klätt grannen i olika stilar och den ska sett ut på ett visst sätt men den tiden är förbi. Den finaste granen är den som mina barn klätt med det som de själva gjort❤

//Sofie


Inga kommentarer: