02 december 2015

Bakat saffransbullar

Fick ett ryck efter lunch och började baka. Lussekatter gör jag aldrig men saffransbullar blev det en sats. Funderade på att göra en dubbel men det slog mig att vi hade kvar bullar från förra årets julbak i frysen så det fick räcka med en enkel omgång. Bakade efter Pontus mormors recept och de innehåller sjukt mycket smör så de blir grymt goda☺

Passade även på att göra klubbor. Svärmors recept som vi också brukar göra varje år. De är så goda! Kolaklubbor med choklad. Gjorde ett helt gäng men de ska ges bort så ska försöka slå in dem på nåt fint sätt med cellofan tänkte jag. Blev så sugen på att göra knäck med men kom som tur var på innan att vi inga knäckformar hade hemma så får göra det en annan dag.

Har massa mer jag skulle vilja baka men vi äter ju inte upp det så känns onödigt att baka och det bara blir liggandes. Men knäck ska jag i alla fall göra. Det är ju så gott☺

Man har ju sina speciella saker som man gärna vill baka till jul☺

//Sofie


Inga kommentarer: