22 december 2015

Kärlek till en klänning

Sol och plus grader ute är det idag två dagar innan julafton. Jag klagar inte även om jag kan hålla med om att julkänslan inte är helt hundra när man kikar ut genom fönstren.

Jag jobbar kväll idag med och hade tänkte städa bilen nu på förmiddagen men Pontus har åkt iväg med den så blev inget med det. Skulle behöva städa av här inne med men har ingen inspiration eller ork till det alls... Sitter i soffan å kollar på Sunes jul istället med barnen☺

Fick förresten hem min klänning igår! Den jag skrev om tidigare som jag vann på tradera. Den var så fin och den passade! Pustade ut när jag provade den och jag kom i den. Den är från 60-talet och i storlek small. Förr måste människorna varit mycket mindre än idag för man får alltid gå upp en eller två storlekar i äldre kläder mot vad man har i klädstorlek idag. Så var lite osäker på om jag skulle kunna ha den men det gick. Den kommer nog bli en favorit det känner jag på mig☺

Nu ska jag ta mig i kragen och göra nåt vettigt här hemma.

//Sofie


Inga kommentarer: