14 december 2015

Begravning

Denna lediga dag började med att klockan ringde tidigt. Höll på att stänga av den å somna om då jag tänkte jag ställt den för jag skulle upp och jobba men jag var ju ledig. Tills jag kom på sekunden senare att jag skulle på spinning. 

Efter det åt jag frukost med hela familjen för att sen börja göra oss i ordning för att åka på begravningen av Pontus mormor. Barnen följde med på begravningen. Vi har frågat och pratat med dem om vad begravning är och vad man gör och båda två ville följa med så då tyckte vi att det var självklart att de skulle få göra det.

Döden är ju en del av livet och det är något barnen med ska få ta del av. Våra barn har ju haft en rätt nära relation till sin gammelmormor så då kändes det ännu mer rätt att de fick vara med. De var jätteduktiga båda två. Fick till och med beröm av prästen efteråt.

Det var en sån fin begravningscermoni och efteråt var vi och åt världens godaste hallontårta.

När vi kom hem hade jag sån huvudvärk så la mig och vilade innan storhandling i mataffären väntade.

Imorgon ringer klockan tidigt igen och då för jobb. Så nu ska jag först hoppa in i duschen och sen blir det pyjamasen för min del.

//Sofie


Inga kommentarer: