27 december 2015

Jobbhelgen fortsätter

Går delad tur idag så ska alldeles straxt åka tillbaka till jobbet. Varit hemma hos mamma å pappa nu när jag varit ledig. Ätit och sovit en stund☺

Snön har kommit idag men tyvärr visar prognosen för regn ikväll så vi får väl se om det blir nån snö kvar. Nu har det ändå kommit en del så då kan det ju få ligga ett tag. Tycker till och med en snöhatare som jag.

Min träningsvärk från mag och core passet jag var på i förrgår börjar äntligen ge mig sig. Tror helt ärlig jag aldrig haft sån träningsvärk i magen tidigare! Jösses alltså men det behöver väl min stackars kropp efter alla godsaker den fått utstå nu i jul☺

Längtar till imorgon eftermiddag då jag får träffa mina barn igen❤ åkte ju och jobbade igår mitt på dan så då sa jag hej då till dem men träffade dem inte vare sig igårkväll eller nu på morgonen då de sov när jag kom hem/åkte till jobbet. De lär sova ikväll med och säkert imorgonbitti också när jag åker till jobbet så blir när jag slutat imorgon eftermiddag som jag får träffa dem igen...usch vad dessa arbetstider suger.

Nån mer som jobbar i vården som känner igen sig i att man knappt träffar sina barn perioder när man jobbar? Jag har som sagt redan ångest för när Leah börjar förskoleklass i höst då får jag träffa dem båda ännu mindre när jag jobbar alla mina kvällar och helger😔

Projekt hitta jobb med bättre arbetstider fortsätter för min del.

Nej nu ska jag sluta sitta här å svamla då jag måste ut och leta fram bilen under snön så jag hinner tillbaka till jobbet i tid.

//Sofie


Inga kommentarer: