28 augusti 2024

En svettigare typ av dag

 


En tittut bild från gymmet i tisdagsmorse. En svettig uppladdning inför en svettig dag. 


Svettig dag, vadå? Jo jag hämtade upp dessa tjejer med tillhörande far för att röja loss på Leos lekland. 


Erik skulle in en sväng på Elgiganten innan vi drog till leklandet och så vi roade oss med balansgång på en stenkant i väntan på att han skulle bli klar där. 


Taggat gäng utanför entrén. Det var över ett år sedan sist som de var på lekland så det var knappt de hade tid att stanna upp för att ta den här bilden. Erik kunde knappt stå still. 


Det var mååånga år sedan jag också var på lekland. Kommer inte ens ihåg när det var senast men tror det var när Hugo och Leah fortfarande var i leklandsålder och det var ju ett tag sedan. Eller blir man någonsin för stor för lekland? Nej, det blir man väl inte? 


Vi var verkligen en perfekt dag och tid för vi var typ själva där. 


Roligast är ju utan tvekan alla rutschkanor! Många åk blev det. Jag hann ju bara sätta mig så hade det barnet jag skulle åka med redan åkt ner och var på väg upp igen. De har ett högre tempo än en annan. 


Lykke brottades med krokodiler. 


Så himla skönt det var att slippa trängas och framförallt slippa den hemska ljudnivån som annars blir på såna här ställen. 


Den här vulkanen är ständigt en kamp att ta sig upp för. Jag gav upp men det gjorde inte dessa tre som lyckades komma till toppen. Jag ville mest ta mig upp för att få åka rutschkanan ner. Älskar rutschkanor. 


Dessa rutschkanor är dock lite jobbigare att åka i som vuxen.  Man slår i huvudet så man får ligga ner i dem och då jäklar går det undan. 


När faster säger nej till att dra upp dessa ringar åt sina brorsdöttrar med orden att de kan göra det själva så kommer deras far och inte bara drar upp deras ringar utan även med barnen sittandes i. Bortcurlade barn. 


Men vist hjälpte jag till att knuffa på så de fick ordentligt med fart. Det är varje fasters uppgift att göra. 


Kul hade vi och svettigt var det. Det är en utmaning att som trettiosexåring hänga med i fyra och femåringars tempo. 


Matpåfyllning blev det såklart för töms det energi behövs också fyllas på. Jag valde kycklingwrap medan de yngre föredrog pannkakor och chicken nuggets. 


Bästa är ju när det är flera rutschkanor bredvid varandra så man kan tävla. Rutschkanor alltså, tror aldrig att jag skrivit det ordet så många gånger tidigare. 


Lykke ville att jag skulle ta en bild på henne sittandes på noshörningen. 


Sen ville hon ta en bild på mig sittandes på noshörningen. Så fint det blev. 


Spöade sen en femåring i arihockey. Var alldeles för nöjd över vinsten.


Vi hade jätteroliga timmar på Leos innan vi drog oss därifrån. Erik skulle jobba och jag skulle lämna tjejerna hos farmor och farfar. 

Var så trött när vi åkte därifrån. Fan vad det tar på krafterna att röja loss i tre timmar på lekland. Hade nästan glömt hur trött man blir av det. 


Så skönt det var att åka och bada när jag kom hem sen. Det tyckte Ebbe också men allra mest tyckte han om att rulla sig i allt bös efteråt. Skithund, knappt jag ville ta med honom hem men jag är ju en curlande matte så han fick följa med hem trots nerbösad. 


Kvällens middag blev något så spännande som potatisbullar, bacon, rivna morötter och lingonsylt! 

Hugo skulle sen träna innebandy i Boxholm så Pontus och jag skjutsade dit honom och tog oss en promenad med Ebbe under tiden. 


Den här cykelbanan har jag gått/cyklat på så många gånger i mitt liv. 


Likaså den här vägen till tågstationen. 

Blev även en kaffe hos mor och far innan det var dags att hämta sonen och sen brumma hemåt. GUd så trött jag var när vi kom hem. Gick raka vägen upp och la mig och somnade nog innan jag lagt huvudet mot kudden. 




//Sofie 


Inga kommentarer: