05 augusti 2024

Gårdagens söndag

 


Där bland träden i hängmattan sov Hugo denna natt. Förstår inte att han klarade av det med tanke på alla myggen. Men det hade gått bra, fast när solen gick upp så kom han och la sig i båten. 


Ännu en fantastisk morgon där sjön låg helt vindstilla och spegelblank. Självklart startades dagen med ett dopp. 


Sen blev det frukost för Pontus och mig då tonåringarna fortfarande sov. Så mysigt att sitta på en stenhäll och äta där på land. 


Jag övertog Hugos hängmatta och la mig och läste. Fy fasen så gött asså. Dock får inte hängmattan gunga minsta lilla för då börjar jag må illa. 


Pontus läste han med men han nöjde sig med berghällen. 


När tonåringarna också vaknat blev det ännu mer bad och så svingades ut från masten. Jag avstod tyvärr för jag orkade inte med mer onda öron. 


Ebbe däremot badar gärna och helst simmandes efter en pinne. 


Det var en jättehärlig pch fin morgon men vi behövde ta oss hem efter helgen så vi började sen åka mot Tranås igen. 


Vet att jag tjatar men det var så fantastisk då sjön var helt stilla och helt spegelblank hela vägen hem. Det händer inte så ofta. 


Tråkigt att behöva åka hem. Hade gärna haft semester och kunnat varit ute längre. 


Men jag får vara nöjd med de dagar som vi fick! Inte fy skam det precis. 

Efter att ha packat ur båten, kört hem kompisen, packat upp allt hemma och kört igång ett par maskiner tvätt så blev det lunch. 

På eftermiddagen blev det OS pingis och kladdkaka med fruktsallad till. 


Tyvärr blev det inget guld men ett fantastiskt silver till en stor prestation. 

Ja det blev ännu mer bad och så ännu mer tvättande då samtliga tvättkorgar var överfyllda. 

Förberedde inför morgondagen då vardagen stundande igen. 

Åt grillat till middag på kvällen och kollade på Norge-Danmark i handbollen i OS. Mycket OS blir det nu men det är ju bara kul! Jag kollade på så mycket gymnastik och nu är det ju friidrott. Det finns liksom alltid något att kolla på, helt perfekt ju! 



//Sofie 


Inga kommentarer: