26 augusti 2024

Fotboll och Kräftskiva

 


Vaknade skapligt på lördagen så jag tog mig iväg till gymmet för att träna medan övriga familjen fortfarande sov.

Pontus hade vaknat och ordnat frukost när jag kom hem igen och efter det åkte vi och badade. 


Invigde nya schampot och balsamet jag köpte för ett tag sedan. Fick märket rekommenderat så förväntningarna är höga. 

Sen grejade jag med tvätten och sånt där kul innan jag ställde mig och förberedde lunchen då Hugo och jag skulle iväg och behövde få i oss mat innan.  


Vi drog till Linköping tillsammans med pappa för att kolla in derbyt mellan Norrköping och LFC. 

Peking hade med sig ett rejält gäng fans som kom marscherande till arenan. Blir lite konstigt att se Norrköping möta Linköping. Håller ju på Norrköping i fotboll men LFC är ju systerclub till LHC. Ja, det kändes förvirrat. 


Premiär för oss alla att besöka arenan och även för att se damfotboll live. Det sista var verkligen på tiden. 


Det var bra tryck på borta sektionen. Norrköping vann matchen på läktaren så att säga. 

Matchen var rolig och spännande. Trodde Norrköping skulle vinna men så lyckades Linköping göra 2-2 i slutminuterna så det blev oavgjort till sist. 

  
Saabarena skymtades där borta. Bara några veckor kvar till SHL premiär, längtar! 

Efter fotbollen så drog Hugo och jag vidare ut till Asby där det vaknades kräftor kvällen till ära. 


Vi var hemma hos Sarah och Krille där även svärföräldrarna var med och åt kräftor. 


Blev även bjuden på bubbel och det tackar man ju inte nej till. 


Kräftor åts och de var goda men ja, jag äter några stycken sen är det bra för min del. Fyra stycken blev det i år och jag tror inte vi kommer äta någon mer gång i år men det räcker för mig. Det är ju så mycket jobb för så lite mat och sen börjar det alltid klia så förbannat på mina händer när jag äter skaldjur. 


Vi satt ute men höll på att bli helt uppätna av alla jäkla mygg. Fy vad mygg det varit andra halvan av den här sommaren. De små asen är helt vidriga. Vi gick sen in där det dracks kaffe och sen drog vi oss hemåt. 


Trevlig dag och en trevlig kväll blev det minsann denna lördag :) 



//Sofie 



Inga kommentarer: