09 augusti 2024

Marken

 


Somnade så sent kvällen innan så i onsdags hoppade jag träningen innan jobbet. Men däremot blev det ett bad! En skön start på dagen det med. 


Sen upptäckte jag att jag ingen matlåda hade så fick panikspringa in på mataffären innan tåget. 


Tareq Taylor haffade jag i farten. Aldrig ätit innan och ska jag vara ärlig var den väl sisådär. Hade den varit billigare hade den varit värd pengarna men nu... nja. 
 

Hittade en röd klänning i garderoben som jag köpte förra sommaren. Rött är fint året om! 


Efter jobbet så möte jag upp Hugo och Leah i Mjölby där vi blev upphämtade av mamma och pappa. 


Drog till Skänninge där den årliga marknaden ägde rum. Den var ibligatorisk att besöka när jag var yngre men senaste åren har besöken blivit färre. 


Efter att ha vandrat omkring en stund blev det matstopp där langos intogs. 


Kön var superlång men vi härdade ut. Äter typ bara langos när jag är på marknader eller liknande. 


Gött var det och proppmätta blev vi. Eller iallafall jag orkade inget mer sen. 

Fyndades det något då? Jag köpte mig faktiskt en väska, en svart! Det har jag ingen bra sen innan. Hugo köpte en fotbollströja till sig och en till Bosse. Leah köpte sig ett linne. 


Var så trött när vi kom hem sen. Däckade i sängen nästan på en gång. Kul Mee marken men det tar på krafterna särskilt när man jobbat hela dagen innan. 




//Sofie 

Inga kommentarer: