23 augusti 2009

Stooor hemuppgift

På tisdag skulle vi haft en långlektion men våran lärare ska till tanddoktorn då så vi har fått en hemuppgift istället och jag säger bara tjena.. lite att bita i så att säga. Eller egentligen är det inte så farligt, jag har varit med om värre men när läraren sa att det bara skulle bli: "En liten hemuppgift" så trodde jag ju inte det skulle vara flera sidor långt... Fick förresten värsta beslutsångesten i fredags också. Fick nämligen besked om att jag blivit antagen till hälsocoach programmet också, som första reserv. Det börjar imorgon redan. Men efter mycket tänkande så har jag bestämt mig för att fortsätta med det jag påbörjat. Rent praktiskt så blir det så mycket mindre jobb. Allt påverkas ju verkligen! Pontus jobb, dagisscheman, CSN och för att inte tala om alla böcker jag inhandlat! Vård och hälsa går ju faktiskt hand i hand så jag ska eventuellt söka dit igen när jag är klar med denna utbildningen. Det viktigaste för mig är faktiskt möjligheterna att få jobb efter avklarad utbildning och då ligger vården bättre till än hälsocoach faktiskt. Men med lite mer kött på benen så är hälsocoach ett helt rimligt mål för mig känner jag:) Det är ju faktiskt något jag vill syssla med i framtiden.

Jag är och har varit så jäkla avundsjuk på alla som har ett jobb att gå till enda sedan jag själv slutade skolan och började leta efter ett eget jobb. Ett jobb och en lön som man vet kommer i slutet av varje månad. Var tacksam alla ni som har jobb. Det är fan ingen självklarhet. Jag har sökt över 100 jobb sedan jag tog studenten (haha satt och räknade ut det en dag när jag hade tråkigt) och jag har fått komma på cirka 5 intervjuer sammanlagt. Det är hur svårt som helt att få något. Att jobba för provision lön fungerar inte riktigt när man har en familj att ta hand om. Då kan jag lika gärna gå som vikarie inom vården men det är rätt så segt och slitsamt det också. Just det där att inte veta det är jobbigt.

Så nu jäklar ska jag plugga så jag blir klar någongång och kan få mig ett jobb haha:)

Ska skriva om helgen senare + bilder:P

//Sofie

Inga kommentarer: