16 mars 2012

Alla dessa urvuxna kläder

Var i källaren och röjde och hittade alla vinterkläder...Bara och börjar gallra vad som Leah eventuellt kommer kunna ha till nästa vinter efter Hugo och allt det som Leah vuxit ur. Hittade även vårkläder och regnkläder som var urvuxna. Jag har inget emot och rensa och sortera men att förvara/slänga/skänka bort eller vad tusan man nu ska göra med alla de urvuxna kläderna. Det tycker jag inte om. Egentligen vill jag bara åka och skänka bort det. Men så är det ju plagg man är fäst vid och plagg som är som nya och då vill jag ju inte bara skänka bort det. Sälja av vinterkläder nu är ju helt fel period så då måste jag komma på någonstans jag kan förvara kläderna tills hösten kommer igen (vilket är lååååång tid kvar) och då jag ska försöka komma ihåg och sälja dem.

Jag tycker inte om det här. Ännu ett I-landsproblem.

//Sofie

1 kommentar:

SoffiZ-Oliwer och Towas mamma sa...

Jag köper gärna lite "flickiga" kläder såsom klänningar och tunikor i strl 74 och 80 om du har :)