19 mars 2012

Matsedlar lönar sig!

Vet ni vad? Åh nu blev jag på bra humör igen! Jag har ju kört med våra matlistor i en månad nu, precis en månad faktiskt. Jag har gjort matsedlar veckovis och verkligen försökt basera det på vad som finns i kylen, frysen och skåpen här hemma. Sen har jag handlat till det som behövs och  till exempel även handlat billigt kött/korv/fisk/kyckling som de haft på extra pris som vi haft på lager i frysen till nästa veckas matsedel.

Mat är nämligen något vi lägger en massa pengar på varje månad. Tråkiga pengar om ni frågar mig. Men bara med att vi strukturerat upp och verkligen sett till vad vi har hemma har vi minskat vårt matkonto med nästan 1000 kr!

Det ni, roliga nyheter va?;) Skönt att se resultat när jag ansträngt mig tycker jag:)

Egentligen började jag inte med det här för att det skulle bli billigare utan för att få ordning. Veta vad vi ska äta varje dag och verkligen äta av det vi har hemma. Har jag hittat en torskpaket i frysen och inte alls känt något kul att laga har jag bara tagit mig en dejt med min vän google och vips så har vi provat på ett helt nytt recept!

Veckans matsedel. En tråkig papperslapp på kylen. Jag borde komma på något snyggare. En griffeltavla kanske inte vore så dumt och skriva på?
Ett tips!

//Sofie

Inga kommentarer: