21 mars 2012

Jobben de vänder i evig fart

Alla jobbtider jag haft har ändrats den här veckan. Och nu ringde telefonen och jag ska in och jobba klockan 14.30 i eftermiddag. Som tur är kan svärmor komma hit en sväng tills dess att Pontus kommer hem. Har byt den här dagistid idag tre gånger nu..Kände inte för en fjärde och sen skulle jag få så dåligt samvete om barnen skulle behöva gå långdag i dag också. De ska nämligen gå heldagar både imorgon och på fredag.

Tur att man har när och kära som kan ställa upp!

Jag verkligen älskar livet som timvikarie. Eller inte. Tur att jag trivs så bra där jag är och jobbar annars hade jag aldrig pallat.

Hunnit med löprunda, städa hela övervåningen mycket grundligt, vikt ett berg av tvätt, besökt arbetsförmedlingen och ja det var vad jag hunnit med på de här tre timmarna. Nu ska jag åka och hämta mina små hjärtan och pussa massa på dem innan jag måste åka ifrån dem för jobb.

//Sofie

Inga kommentarer: