25 mars 2012

En bra helg

Den här helgen har vi inte haft något speciellt inbokat. Det har varit så skönt! Och fint väder har det varit = alla blir på bättre humör.

Dagen vår har spenderats ute mesta dels. Jag och Poker gick på långpromenad tidigare och sen lekte hela familjen ute i det fina vädret. Pontus hann med en löprunda och så har vi träffat grannen och bestämt helt hur mycket mark vi ska få köpa till.

Lagt ut säljesannonser på nätet, kollat igenom och försökt planera sommaren med jobb och renovering, suttit på Internetbanken och grejat, dammsugit, lagat mat, tänt i pannan bara för att rabbla upp en del av allt kul jag sysslat med i eftermiddag/kväll.

Just det jag har letat trädgårdsbord också. Har ju ett par stolar jag ska renovera och till det behövs ett annat bord än det lilla vi har nu. Men så kom jag ju på att vi ska ju måla om hela altanen och det är ju roligare att ha fina utemöbler på plats när den är ommålad och klar än innan. Se hur jag ska göra om jag väntar med utemöbler tills altanen är målad eller inte. Ack sicka problem mänskligheten dras med.

Nu ska jag skriva inköpslista och matmeny för nästa vecka. Och planera in allt vi måste med och göra  i nästa vecka. Kolla upp en helg att träffa Jennie och Erik på också. Det ska jag göra nu.

//Sofie  

Inga kommentarer: