12 december 2013

Julkort

Skickar ni julkort? Jag gör. Eller vi gör. Eller nej, jag. Pontus bryr sig inget nämnvärt om julkort men det gör jag. Tycker det är en av de trevligare traditionerna kring jul. Kul å skicka och kul att få. Roligt att få något annat i brevlådan än räkningar och reklam. Som majoriteten av det man får hem i brevlådan övriga tiden på året består av.

Suttit ikväll och skrivit adresser på alla kuverten. Skrivkramp och då har jag alltså bara skrivit adresserna. Snacka om att man inte är van att skriva för hand längre. Fast jag önskar man även kunde få kuverten tryckta med adresserna på så man slapp sitta å skriva för hand. Bara på med frimärkena å posta. Det vore smidigt det:-)

Fast det kan man säkert redan få om man betalar bra. Men så bra vill inte jag betala. Så jag får väl leva med lite skrivkramp:-)

//Sofie

Blev så glad när jag såg att det var "färdig klistrade" kuvert! Slippa få äcklig smak på tungan. Tummen upp för det:-) 

Inga kommentarer: