06 december 2013

Snöstorm

Jag vill bara poängtera för alla tröga människor att det är inte alls "Åh det snöar ute vilket myspys väder!"

Det är STORM ute. Det blåser något förjävligt rent ut sagt. Bilar står och inte kommer någonstans lite överallt i stan. Plogbilen har jag överhuvudtaget inte ens sett och skulle jag se den skulle det förmodligen vara igensönat igen lika fort som plogbilen plogat.

Jag själv har kört fast tre gånger bara idag. När jag kom hem efter jobb och dagis trodde jag strömmen skulle gått men inte än *ta i trä*...

Jag är ingen snömänniska men att det kommer snö som lägger sig är en sak som till och med jag kan tycka är mysigt men när det snöar vågrätt istället för lodrätt då blir det bara problem.

Min käre bror tog sig inte ens till sitt jobb idag och det var precis att vi lyckades ta oss in idag. Vi fick samåka in hela familjen i morse då vi fått tillbaka vår älskade kiabil (efter sex lååånga veckor) och på den är det ju bara sommardäck på.

Nej fy för sånt här väder. Gärna snö men inte snöoväder!

//Sofie
En snöig adventsgran som håller på att blåsa bort... 


Inga kommentarer: