09 september 2014

Förtidsrösta

Jag hade tänkt rösta idag men glömde visst röstkortet hemma. Får ta och göra min medborliga plikt imorgon istället:-)

Samtidigt som jag tycker det är intressant och kul med alla debatter kring valet så börjar jag samtidigt tröttna. Tröttna på att alla andra tänker och resonerar som idioter. Bara jag som verkar förstå mig på vad som är bäst.

Alltså jag har tänkt så många gånger och skriva lite mer kring valet men orkar inte med alla diskussioner med alla idioter. Räcker att jag läser om hur konstigt folk resonerar på andra ställen på nätet så blir jag arg och irriterad så försvinner tjusningen med att kunna diskutera vettiga saker då motparten oftast är en idiot.

Var och lyssnade på Soran Ismails show för några år sedan där han bland annat pratade om att alla borde inte alls få ha rösträtt. Ibland är jag beredd att hålla med honom. Se bara på alla som röstar på SD. De borde inte få ha rösträtt. 

Jaha nu sitter jag här ändå och skriver om det som jag inte alls orkade sitta och skriva om egentligen. 

Från det ena till det andra så har jag just ätit bananpannkaka till mellis. Jag måste äta något på eftermiddagen för att orka då jag alltid äter så tidig lunch när jag jobbar. En bananpannkaka med hallon på är mitt nya favorit mellis. Fast bananpannkaka kan man ju alltid äta när som. Bananpannkaka är en så bra rätt. Passar vid alla tillfällen:-)

Hann med att köra ett styrkepass på gymmet efter en och en halv veckas uppehåll. Det kändes att jag haft uppehåll om jag säger så men skönt att komma in i rutiner igen.

När Pontus kommer hem sen bär det av på fotbollsskola. Sista för den här säsongen. Hugo ska få vara med och spela i en minicup lite längre fram här i september men annars så dröjer det först i vår innan det blir fotbollsskola på tisdagar igen.

Nu ska jag hänga tvätt och ta ett varv med dammsugaren. 

Tjing på er!

//Sofie

Inga kommentarer: