14 september 2014

Val 2014

Spännande spännade! Sitter och kollar på valvakan. Se om jag lyckas hålla mig vaken är rätt trött faktiskt. Jag lär ju inte behöva leva i ovisshet om jag så skulle råka göra. Har en känsla av att all media i hela Svea rike kommer rapportera och analysera valresultatet in i minsta detalj:-) 

Själv håller jag tummarna för regeringsskifte! Det verkar ju positivt vad det verkar som just nu men man ska inte ropa hej innan man är över ån. Något som inte verkar positivt är att SD verkar slå nya rekord. Hur kan folk rösta på dem? Jag förstår inte,jag förstår det verkligen inte! Visst jag är inte heller nöjd med vår invandringspolitik (eller kanske mer vår integrationspolitik) men jag skulle aldrig i hela mitt liv ens få för mig att ta i en röstsedel från det partiet.

Kom att tänka på den här sketchen. Rolig men skrämmande med tanke på hur folk röstar även idag år 2014.

Nu ska jag fortsätta min valvaka här hemma. Det går som det går. Folket har sagt sitt! Skönt att det bara är val vart fjärde år ändå:-) 


//Sofie

3 kommentarer:

Bitter släkting sa...

Men vad bra med regeringsskifte, kan vi komma och bo hos er då? För hus i Stockholm och 5000kr mer i skatt varje månad (ja, det är så mycket) kommer inte jag ha råd med...

Zouphie sa...

Ja ni får mer än gärna flytta hit!:-) Kommer Hugo och Leah att älska!

Fortfarande bitter sa...

Var ju i och för sig ganska mysigt när vi campade hos er, kanske har råd att köpa en egen husvagn när vi inte har råd med huset, så kan vi bo i husvagn på er tomt!