13 juli 2015

Byxorna upp till naveln

Jag skrattar inombords varje gång jag tar på mig träningsbyxor. Varför? 

Jo förr så hade Jennie och jag en grej om att ha högt uppdragna byxor var lika med döden typ. Det här var alltså när vi var tonåringar men jag kommer ihåg precis hur vi diskuterade hur man kunde ha sina byxor så högt uppdragna! Till naveln hade dessutom en del (en del=med äldre personer=folk över tjugotre)! Så himla fult!

Hade kanske en del att göra med modet på 00-talet var att man skulle ha byxorna så lågt ner att man gärna visade halva rumpan och trosan. Var ju jättevanligt att man såg stringrumpor lite varstans på den tiden.

Att ha byxor med hög midja fanns ju inte på kartan men tänk vad saker å ting ändrar sig!
Idag vill jag inte ha något annat än en skapligt hög midja på mina byxor och särskilt träningsbyxor. Jag vill känna att byxorna sitter på ordentligt och särskilt när jag tränar. Har jag lågt skurna byxor känns det bara som jag ska tappa dem.

Kroppen har ju ändrats också en del under åren och efter barnen så kanske har med det att göra också. Jag vill kunna stoppa in fläsket ordentligt så det inte hoppar och skumpar☺
Så varje gång jag byter om till träningsbyxor så tänker jag alltid på hur vi förfasades över hur folk kunde ha byxor sittande högre upp än på höfterna

//Sofie
Så här högt upp har jag alltid mina byxorna. Inte högre och definitivt inte lägre:-) 

Inga kommentarer: