25 juli 2015

Saker att läsa om mig

För att jag inget annat har att göra en sån här regnig lördag så kommer en sån där punktlista med saker om mig.


  • Jag är en hårnålsmissburkare. Köper hårnålar i massor och lyckas alltid att tappa bort dem alla... 
  • Jag älskar kanter! Förstår mig inte på folk som inte äter kanterna på pizzan eller smörgåsen. Det är ju bland det godaste!
  • När jag duschar vill jag helst ha munstycket så jag kan hålla i det. Tycker inte om när det sitter fast så man inte kan ta ner det.
  • Jag har bloggat sen våren 2007 efter att Hannah började blogga. Så den här bloggen har funnits i hela 8 år.
  • Kaffe har jag försökt lära mig dricka jättemånga gånger men det går bara inte. 
  • Kanske har att göra med att jag har svårt att dricka varma drycker överlag. Jag har jättelätt för att bränna mig på tungan så den varma drycken hinner nästan bli kall innan den har lagom temperatur innan jag kan dricka den. 
  • Min största fasa är att behöva rita eller måla. Jag kan det bara inte. Helt värdelös på det och inget jag vill lära mig heller. Jag vill bara slippa det. 
  • Kan inte ha hål i öronen efter att jag tog hål i dem när jag var liten och ena örhänget åkte rätt igenom örat så jag har ett ärr genom hela den örsnibben. I det andra örat åkte pluppen in i örat så den fastnade så jag fick gå till doktorn som skar ut det så i det örat har jag också fult ärr. 
  • Har alltid velat ha långt hår men kan ej ha det då mitt hår ej vill växa och bli långt. 
  • Jag älskar smakerna jordgubb/hallon/ smultron/päron/blåbär. 
  • Jag har lätt för att få näsblod och det är nåt som Hugo ärvt efter mig
  • Leah var ett namn jag hade som förslag när Hugo låg i magen men som Pontus rattade men när Leah föddes var det han som föreslog namnet Leah. 
  • De första bloggarna jag började följa (2006) var blondinbella och Kenza. Går fortfarande in och läser dem titt som tätt. 
  • Att alla mina inlägg ligger okategoriserade i bloggen har att göra med att jag visste inte om att den funktionen fanns förrän typ 2 år efter jag började blogga och då orkade jag inte tag i det efter att ha skrivit så många inlägg och nu känns det meningslöst om jag ska börja med det när det finns så många inlägg som ändå skulle ligga okategoriserade. 
  • Min stortå är inte längst utan det är tån som sitter bredvid. Något jag stör mig på då jag tycker att stortån ska vara störst för den heter ju faktiskt stortån.
  • Mina favorit årstider är överlägset våren och sommaren.
  • Jag skulle så hemskt gärna vilja ut och resa mer! Tyvärr finns det inte pengar till det och så har jag en man som inte är så värst intresserad av att resa. Men så snart jag lyckats spara ihop en resebudget då blir det ut och åka av. Med eller utan Pontus:-) 
  • Jag äger 76 stycken klänningar
  • Min största dröm just nu är att få ett jobb jag verkligen trivs med och som är dagtid (slippa jobba kvällar, helger och storhelger) och få uppleva det där med att få ha betald semester! 
  • En annan dröm är att genomföra en svensk klassiker. Det skulle vara en så rolig utmaning men känner att jag inte vill göra den själv och jag tvivlar på att jag kommer lyckas få med mig någon annan på det så min plan är att när barnen är större kan Pontus och jag träna till det ihop. Tiden och pengarna är det som sätter stopp för det just nu men i framtiden hoppas jag det blivit ändring med det:-) 
Den här listan tog skitlång tid att skriva. Läs och njut säger jag bara för det kommer dröja innan jag orkar knåpa ihop en sån här igen:-) 

//Sofie 


1 kommentar:

Hannah sa...

Haha, det där med pluppen minns jag!