25 juli 2015

Musikkår och handling av vinterkläder

Idag drog Hugo och Pontus iväg för att prova och segla med båten men vare sig Leah eller jag var så sugna på att följa med på det.

Vi åkte ner till stan för att kolla in när musikkåren marscherade fram och spelade så fint. Sen av en slump kikade vi in i en affär där de reade ut reima overaller. Leah behövde en för vintern (hon har en overall sen innan men tycker de behöver ha dubbeluppsätning då det ofta behövs) så kikade och visst hängde där en i Leah storlek! Det passade perfekt och kostade mindre än halva priset så vi slog till. Eller overall skriver jag, det var jacka med byxa men typ sak samma ju☺

Sen stöte vi på Sarah med barn så vi hängde med dem en sväng på stan och blev sen medbjuden på lunch hemma hos dem som vi tackade ja till.

Barnen lekte så bra så jag höll på att inte få med mig Leah hem. Emma och Leah bestämde att de ska leka imorgon också och att Leah ska få sova över där med så det ses det fram emot vill jag lova☺

Nu ikväll har det varit lugnt och skönt. Bakade egen pizza som ätits upp och nu läser Pontus godnattsaga för barnen.

Jag har jobbångest de luxe och vill inte alls jobba imorgon😣 egentligen ska jag inte klaga då jag fick extra dag ledig men känner ändå inte för att jobba delad tur imorgon... måste komma i säng skapligt ikväll så jag orkar upp imorgon. Gäsp jag känner redan hur trött jag kommer va när klockan ringer😴

//Sofie


Inga kommentarer: