09 juli 2015

Här kommer en uppdatering

Här är jag! Hann inte alls med det här med bloggeriet igår! Det var en ledig dag som gick i ett. För att sammanfatta lite av vad den dagen bestod av så var jag först och besökte ögonläkaren på morgonen. Snälla Emma följde med som chaufför. Jag skulle nämligen inte kunna köra själv hem så behövde någon som kunde köra så tur man har snälla grannar.-) 

Mina ögon har ju runnit mer eller mindre hela tiden sen i vintras och jag har varit ett par gånger ner på vårdcentralen för det och till sist fick jag en remiss till ögon. Fick göra massa obehagliga undersökningar och fick på nytt nya ögondroppar utskrivna. Ska på återbesök igen om två veckor så hoppas det blivit bättre tills dess. 

Vi gjorde även ett stopp på Dollar Store innan vi åkte hem igen. När Pontus sen slutade jobbet så drog vi till stan och gjorde måsten. Ska på fest med maskeradtema imorgon så det blev lite shopping till det bland annat. 

Skulle lyxa till det med att sätta oss och äta ute på en restaurang när vi var själv men usch vad jag ångrar stället vi gick till. M.O.A:s krog & café är inget ställe jag rekommenderar. Vi fick vänta i 70 minuter på vår mat. Vad vi åt? Jag åt räktallrik (bestående av en skål med räkor och två kalla såser) Pontus tog club sandwich (alltså mackor) med bacon och kyckling. Inga avancerande rätter alltså men ändå tog det sån tid! Personalen var inget vidare heller så nej dit går vi inte igen. 

Efter vi varit där åkte vi och grejade med båten. Plockade i ordning, grejade och städade av. Det tog sin tid. Vi var inte hemma igen förrän efter elva på kvällen. 

Den här dagen har jag städat, putsat fönster, tvättat och plockat i ordning. Vi ska få huset värderat imorgon så vill göra vad jag kan för att det ska se så bra ut som möjligt:-) 

Nu ska jag åka och bunkra upp i kyl och frys innan jag ska och hämta hem mina hjärtan. Som jag längtar efter dem!

//Sofie 


Inga kommentarer: