23 februari 2016

Barn mot främlingsfientlighet



Hur fint är inte det här projektet då? Jo superfint! Sånt härligt initiativ av förskollärarna i reportaget. Leah har berättat om det men idag var första gången jag såg hela det vackra konstverket på plats.

Alla barn som går i förskola eller hos dagmamma här i kommunen har varit med. Alla dessa barns händer som symboliserar att alla människor är lika mycket värda.

Jag blir så glad över sånt här och speciellt av att höra när min dotter som deltagit i projektet kommer hem och stolt berättar om vad det är och vad det innebär.

Imorgon ska jag ta med mig Leah så hon får se det på plats för jag tror inte att hon har gjort det. Skulle inte förvåna mig om hon kan peka ut sin hand bland alla händer som hänger där. Hon brukar ha stenkoll:-)

#motfrämlingsfientlighet

//Sofie 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Leo har inte gjort det vad jag vet��

Zouphie sa...

Så konstigt? Står ju i och för sig i reportaget att det var en förskola som började och att de sen bjöd de in alla andra att också delta men Sommen kanske aldrig gjorde det? Synd i såna fall!