02 februari 2016

Hår som torkar fort

Finns det någon människa som är helt nöjd med sitt hår? Det känns som en standard grej hos varje människa att man är inprogrammerad med att inte gilla håret man fått.

Jag är ingen undantag men en sak har slagit mig som faktiskt är bra med mitt hår. Ellet ja oftast är det en bra grej i alla fall och det är att håret torkar väldigt fort efter att jag tvättat det. Jag gjorde ett experiment och klockade hur lång tid det tar för mig att föna mitt hår från blött till torrt.

1 minut 13 sekunder och 27 hundradelar tog det. Då var hela håret helt torrt. Nästa gång jag ska experimentera får bli att klocka tiden för hur länge det tar för håret att självtorka. Det tar inte heller så lång tid.

Jag måste alltid borsta/kamma ut mitt hår direkt när jag tvättat det för att det torkar så pass fort och glömmer jag att reda ut burret när det är blött blir det så jobbigt att reda ut det...och det går som sagt fort från det att jag sitter med droppande hår tills att det börjat torka.

//Sofie


3 kommentarer:

Jennie sa...

Jag har klockat mitt också, tog en kvart! 😂

111213 sa...

Oj! Mitt tar över 1 h 😂 Luggen torkar dock på 10 min kanske ☺️

111213 sa...

Hahahahaha gud så dum jag känner mig nu :D jag trodde det handlade om självtork, Hahahaha!!!! Okej, med fön tar det INTE över 1 timme ;) //Hanna M