19 september 2018

En tampong i mitt öra

Jag var återigen nere på vårdcentralen idag då det inte alls blivit något bättre. Den där antibiotikan har inte hjälp något, snarare har det ju bara blivit värre. Det har börjat rinna ur ena örat med sen igår. Illaluktande infekterat var. Så vidrigt! Ont till tusen med så jag ringde ner och fick träffa en läkare. Såklart inte samma som tidigare. Men det kom väl inte som någon överraskning direkt.

Jag är helt igensvullen i båda öronen även om jag upplever det värst i det högra (tidigare var det vänster). Läkaren kunde knappt undersöka mig då det inte gick att se något. Däremot tog han en odling på varet och så stoppade han in som små tamponger i öronen på mig. De ska dränkas in i asolsprit flera gånger om dygnet för att få bort alla bakterier och få ner svullnaden.

Fick återtid på fredag så ska dit då igen och kolla hur det gått. Om det blivit bättre i öronen eller vad de ska hitta på härnäst.

Imorgon väntar ett besök hos gyn med. Lika bra att bunkra ihop alla roligheter på en och samma gång kände jag.

//Sofie 

Inga kommentarer: