26 september 2018

Ett strömlöst hus

Vid tvåtiden så försvann strömmen här hemma. Inte så oväntat med tanke på den storm som varit ute idag. Det har blåst starka vindar precis hela dagen. Vår sopptunna har varit borta hos grannen ett par gånger innan jag hittade ett par stora stenar som jag la i den som tyngd. De var och tömde sopptunnan igår så den var helt tom så den flög rätt bra.

Pontus och Leah hade tennisträning så de var iväg på det när strömmen var väck. Jag och Hugo tog en tur ut till svärföräldrarna i väntan på att strömmen skulle komma tillbaka. Trodde knappt vi skulle få tillbaka den ikväll, men fick sms av grannen att den faktiskt hade ström igen! Jippi!

Jag har sovit två tupplurar idag men är ändå jättetrött nu och klockan är bara halv nio. Ska ta och hoppa i min pyjamas och sen inte göra något mer den här kvällen förutom att hålla tummarna för att vi får fortsätta ha ström. För blåsten utanför har inte minskat så det är lite oroligt om vi kommer åf ha den kvar.

//Sofie 

Inga kommentarer: