23 mars 2019

Årets varmaste dag

Igår eftermiddag var det ett helt underbart väder! Solen sken och fåglarna kvittrade för glatta livet! Termometern visade på tolv plus grader. Värmerekord för 2019.

Pontus och jag tog oss iväg på en långpromenad med Ebbe i skogen.


Älskar när man ser alla dess vårtecken ploppa upp i skog och mark!


Pontus tyckte vi skulle gå en annan sväng i skogen som han gått tidigare. Jag frågade om det verkligen var en väg/stig vi skulle gå på. Jadå svarade han.


Enligt Pontus är det här en stig. Inte enligt min mening. Så typiskt Pontus att tycka att vart man än går i skogen så är det en stig. Och så typiskt mig att tro på honom. 

Men vi hade en trevlig tur i skogen även att vi nästan gick fel. 


Första gången i år man kunde gå ute i bara tröja. Ingen jacka, gud så gött!


Efter vår promenad gick vi bort till grannarna där barnen var och lekte. Vi blev stående ute en bra stund och pratade. Då märktes det att det kanske inte riktigt är så varmt ute ännu. Solen gick ner och det blev då riktigt kallt och stå ute i bara tröja. 

Frös så dant att när jag kom hem ställde jag mig och bara öste på med varmvattnen i duschen för att tina upp kroppen. 

Men sjukt underbart med vår och sol! Mer sånt, tack:-) 

//Sofie 

Inga kommentarer: