19 mars 2019

Finklädd en helt vanlig tisdag

Leah kollade på mig när jag kom ner nu på morgonen och undrade om ajg skulle vara sådär finklädd en helt vanlig tisdag?

För det första: Ska hon säga! Som ALLTID gått till både förskola/skola iklädd de mest glittriga klänningar och kjolar som hon hittat i garderoben.

För det andra: Varför skulle man inte få klä sig fint bara för att det är en vanlig sketen tisdag? Det är väl såna här dagar man verkligen behöver få lite extra guldkant på tillvaron.

För det tredje: Nej, jag tycker inte alls att jag klätt mig överdrivet fint. Mer bara fint.


Jag och mitt munsår firar en vecka ihop idag. Hade gärna sett ett kortare förhållande, men jag gör vad jag kan för att få ett avslut så snart som möjligt.


Jag trodde jag hade ställt alarmet så jag skulle kunna hinna åka och träna innan jobbet. Jag la fram alla kläder och förberedde så bra igår kväll. Vaknade tio i sex med ett ryck och insåg att alarmet inte alls ringt. Ja, den var inte ens påslagen. Tur jag vakande en då så jag inte försov mig helt. Pontus är fortfarande hemma med sin onda handled så han hade inte ställt någon väckarklocka han heller,

Det får bli ett träningspass ikväll istället. Det går ju det med.

//Sofie 

Inga kommentarer: