16 november 2010

En febrig men busig tjej

Natten till idag var inget rolig alls..Leah hade ingen ro att kunna sova. Näsan rann och hostandet kom och gick. Sen spydde hon ner hela sin säng också mitt i allt. Jag tycker det är svårt när de är så där små och vet om det är "riktigt kräks" eller bara "bebiskräks" som kommer upp...Inatt luktade det mycket mer om det än det brukar så då var det som det var "riktigt kräks".

Leah somnade tillslut nere i vardagsrummet i sin vagn, men det tog tid. Hon somnade framåt morgonkvisten. Jag hade jätteont i min rygg och Pontus skulle åka tidigt in till Eksjö då han hade en operationstid. Tajming som alltid. Min rygg pajades lite igår när jag halkade i trappen. Kände inget direkt efter men sen har det smugits sig på och blivit värre...Får se om det går över annars får jag ringa doktorn. Hade gjort det nu idag men då jag är själv hemma med en febrig Leah vill jag inte åka iväg någonstans. Onödigt att göra henne mer sjuk än vad hon är...Frida som skulle komma idag hade också sjuka barn hemma så det är fler. Denna hösten har varit förjävlig när det kommer till sjukdomar!

//Sofie

1 kommentar: