27 november 2010

Mina öron!!!!!

Hugo gallskriker för att han ingen napp får och Leah gnäller i sin säng för hon inte vill sova trots att hon är övertrött....Hugo och Pontus ska och hugga en gran till trädgården och sen ska pappa passa Hugo en stund idag. Vi ska nämligen försöka storstäda huset och sätta upp adventspyntet! Se hur det går, hoppas Leh är samarbetsvillig. Men det brukar gå hur bra som helst när man bara har ett av barnen hemma. Annars är det som om de triggar igång varandra ibland:P

Igår hade vi helledig dag. Gjorde inte så mycket den första halvan (eller jo jag försökte få lite städande gjort men det enda jag hann med var det gigantiska tvätthögen...). På eftermiddagen var vi hemma hos Frida, en klasskompis, och hennes söta barn. Fick Hugo leka av sig lite, det är alltid bra:) Sen på kvällen hade Pontus och jag det mysigt med räkor framför tv:n. Tyvärr fanns inga färska räkor kvar så Pontus köpte frysta så det tog ju sin tid innan de tinnande:P Är det någon som vet föressten om man kan vara allergisk mot bara skallet på räkorna? Jag får så himla ont i mina händer efter jag skalat, och det behöver inte vara många. En stickande känsla som håller i sig länge, hjälper inte att tvätta eller något..Men jag reagerar ju inte på när jag äter dem så jag vet inte. Inte första gången det händer (hoho ordvits).

Nu ska vi försöka storstäda som sagt. Men fortfarande skriker alla så vi får väl se om vi hinner med något alls idag.

//Sofie

Inga kommentarer: