06 januari 2014

Musik i öronen

Nu har jag en fråga till alla ni som lyssnar på musik när ni tränar. Jag vet att ni finns där ute!

Jag brukar aldrig ha musik i öronen när jag tränar. Förr hade jag det ofta när jag var ute och gick men efter jag fick barn och jag alltid gick med barnvagn så vande jag mig av med det. Men när det kommer till träning har jag aldrig förstått det där med att lyssna på musik samtidigt. Men jag har tänkt ge det en chans!

När jag var ute och sprang häromdagen slog det mig att det kanske ändå skulle vara lite trevligt med någon bra peppande musik i öronen.

Men vad är då smidigast? Pontus tycker helt enkelt jag ska skaffa Spotify i mobilen och använda mig av det. Men kom igen! Att ha mobilen fastklistrad på armen när man tränar är ju skitirriterande! Jag älskar min Samsungtelefon men liten är den ju inte. Jag vill heller ha min gamla fina lilla mp3 spelare med mig. Den fungerar ju så varför inte?

Men ska jag använda den igen måste jag börja med att ladda ner ny musik, vart gör man det smidigast? Vi hade typ en miljon låtar på vår gamla hårddisk men den kraschade för några år sedan. Jag lyssnar endast på musik i bilen via radion nuförtiden så jag är verkligen helt förvirrad när det kommer till sådana här moderna saker.

Vad är smidigast? HJÄLP!

//Sofie
En gnutta storleksskillnad. Förstår inte att folk kan med att ha sina mobiler runt armen när de tränar. Räckte att ha den kring armen när jag sprang tjejmilen. Men så är ju jag lite extra känslig mot att ha saker som sitter åt och stör mig när jag tränar. Jag kan absolut inte springa med till exempel halsband på mig. Får panik av känslan hur det slår mot bröstet i takt med att jag springer...Normal jag är:-)


1 kommentar:

Anonym sa...

Har ALLTID musik när jag tränar, på armen! Har aldrig gjort annat o tycker det är det smidigaste som finns! Speciellt med Spotify, där kan du ju göra egna träningslistor el listor som du kan lyssna på annars såklart oxå..el så finns det klara spellistor just speciellt för ex löpning. Jag älskar det o kan inte vara utan det, använder det massor;) så skaffa det! //Emme