28 januari 2014

Och förkylningen den kom

Igår kväll slog den bara till. Fy, låg och hade feberfrossa inatt. Jag är helt igentäppt i näsan men ingen feber mer i alla fall. Den försvann tidigt i morse så ska ge mig på ett jobbpass nu ikväll. Är ju bara 3 och ½ timme så det ska jag klara av.

Barnen var så snälla och lät mig få vila förut. Helt ifred i lugn och ro fick jag sova en stund. Det behövdes. Låg och tänkte på hur skönt det ändå är när de är lite större och de kan sysselsätta sig själva. De behöver inte övervakas utan hela tiden utan de förstår när mamma säger att hon är dålig och behöver vila en stund.

Eller ja... När jag vaknade till sen och öppnade kylen såg jag att hälften av chokladbollarna vi bakade på förmiddagen (Leahs ville så hemskt gärna baka så då är det ju klart hon får göra det:-) var uppätna. Men men de kunde ju hittat på värre hyss än så mina kära små barn.

Det går framåt med renoveringen i vårt sovrum. Sakta men säkert:-) Nu är det ju bara det roliga som ska göras som Pontus sa och det har han ju rätt i. Golvet ska behandlas en sista gång ikväll och sen är det garderobsbygge (den ska platsbyggas) och tapetsering som gäller. Vem vet snart kanske vi rent av kan flytta in där?

//Sofie


Inga kommentarer: