30 januari 2014

ZzZzZz

Trött. Inte sova trött utan trött i kroppen. Känns att jag inte är helt hundra. Fast näsan har skärpt till sig. Inte alls runnit så mycket idag. Och inte har jag haft några värre nysattacker. Provade att sova med sånt där "näsplåster" på näsan inatt. Sånt som ska vidga och göra att man kan andas lättar = sova bättre vid förkylning.

Och det funkade riktigt bra! Vi har använt såna till Leah när hon varit förkyld och det har funkat suveränt. Såg att det fanns till vuxna också så provade som sagt och det var riktigt bra. Rekommenderas. Även om man ser lite rolig ut med plåster mitt på näsan:-) Fast det var så skönt att kunna andas normalt. Hade nästan kunnat haft det på mig till jobbet idag med om inte Pontus stoppat mig. Ja hade glömt det på för det var verkligen så skönt att kunna andas som vanligt för en stund:-)

Barnen har precis ätit mellis. Ja jag också. Blir så hungrig vid den här tiden jag med. Äter ju min lunch så tidigt på jobbet så jag behöver äta något mer innan middagen ikväll.

Nu ska jag slänga mig i soffan en liten stund innan jag röjer i köket.

//Sofie

Inga kommentarer: