10 januari 2014

Snaaart helg!

Ska bli så skönt när helgkänslan kommer imorgon efter jobbet. Känns som den här jobbveckan varit lång men jag har ju bara jobbat tisdag-fredag.Konstigt det där:-) Men det är väldigt skönt att ha vardag igen med allt vad det innebär. Både vi och barnen är i behov av rutiner. Man behöver ju vardagen för att uppskatta helgerna och ledigheten så är det ju:-)

Jobbat som sagt idag. Hunnit med mathandling och hundpromenad också. Hämtade hem två megaleriga barn från dagis. Var bara av med alla ytterkläder och in med barnen i bilen. Ytterkläderna fick åka i bagaget.

Jag har suttit och nästan blivit idiot ikväll. Pyskakuten var nära. Letade brudnäbbsklänningar. En viss typ av modell (något enklare) och i någon fin pastellfärg. I lagom prisklass. Omöjligt! Helt omöjligt! Så fort jag trodde mig hitta nån fin fanns den inte i rätt storlek eller så var priset alldeles för högt. Ska ju ha tag i två också då kusin Emma med ska vara brudnäbb. En av flera. Alla syskonbarnen ska vara näbbar nämligen.

Jaja jakten fortsätter imorgon.

Nu ska jag mysa vidare i mina raggisar:-)

//Sofie

Inga kommentarer: