08 maj 2017

Aprilväder i majmånad


Är det här ett dåligt skämt från vädergudarnas sida? I förrgår gick jag barbent men ballerinaskor på fötterna i nästan 20 graders värme. Idag på jobbet åkte vintervantarna på, de tjockaste vantarna jag äger.

Flera lager med tröjor under jackan krävdes för att inte frysa ihjäl. När vi är så långt fram som 8 maj vill man ju gärna ha aningens varmare väder.

Känner mig annars rätt trött och sliten. Huvudet dunkar så känns som jag mest har nedräkning tills jag får gå och lägga mig. Pontus är iväg på hundkurs med Ebbe men vi har sällskap av svärmor här hemma jag och barnen. Hon syr på det nya kapellet till vår båt. Nu är hon på sluttampen så hon vill försöka hinna sy klart det ikväll.

Ska gå ner och vara lite social nu. Stoppa barnen i säng om en stund. Nyduschade är de och Hugo har gjort klart alla sina läxor. Skönt det!

//Sofie 

Inga kommentarer: