04 maj 2017

En uppfriskande liten kvällspromenad

Vilken dag det har varit. En dag jag känt mig så där dålig, igen. Näsan har varit helt igenkorkad med snor. Borde kanske vara van efter snart 5 månader men det är jag inte. Så jäkla jobbigt, och sen denna energilöshet!

När jag kom hem idag somnade jag på soffan. Sov så djupt och vaknade med ett ryck efter en timme. Var jag piggare? Tvärtom, jag hade sån ångest för hur jag skulle kunna orka hålla mig vaken till kvällen. Så jäkla sketslut var jag. Hostan har också varit jobbigare idag.

Jag kan inte ha det så här längre. Måste ringa vårdcentralen (igen) imorgon. Ska man gå runt och känna sig dyngförkyld i flera månader? Inget blir ju bättre. Eller ja, känns det som att det är på väg att vända till det bättre så är jag snart tillbaka på ruta ett igen. Evighets skit jag åkt på.

Pontus och Ebbe tog med mig ut på en liten kvällsrunda förut. Välbehövligt med lite frisk luft i lungorna. Det blev ingen lång promenad men alldeles lagom ändå.



Imorgon är jag ledig vilket jag känner att min kropp är tacksam för.

//Sofie 

Inga kommentarer: