20 maj 2017

En helt underbar dag

Det här har varit en sån där dag som känns som målet efter den långa vintern och rätt kassa våren. Det har känts som en riktig semesterdag.

Hugo och Leah har spelat fotboll mest hela dan. De är så duktiga båda två❤ Varmt är bara förnamnet vad det varit idag och på en fotbollsplan är det snålt med skugga.

Så efter alla matcher var färdigspelade gick vi tillbaka till båten där till och med jag hoppade i vattnet, det ni! 20 maj och jag har badat. Vet inte om jag någonsin varit i vattnet så tidigt. Men det var så svalkande i den tropiska värmen. 16 grader visade badtermometern, tur jag kollade på den efter jag badat.

Vi tog sen båten och åkte mot Torpön. Jag och barnen somnade medan vi åkte. Helt trötta efter en hel dag i solen. När vi kom fram åt vi god mat och även glass☺

Sen flydde vi allt folk och drog till en liten ö där vi är nu. Barnen har badat igen, Ebbe har badat ännu mer, gått på upptäcktsfärd på ön och spelat en massa spel. Jag är lika dålig både i UNO, memory, plockepinn och finns i sjön.

Nu ska jag gå i land med Ebbe så han får kissa godnatt innan vi ska sova här.

//Sofie


Inga kommentarer: