06 maj 2017

Bagageluckeloppis

Jag, Hugo och Leah gjorde oss i ordning och drog iväg till Mjölby en sväng idag efter frukosten. 


Där möte vi upp Elin och Minna för att gå på bagageluckeloppis som anordnades. Minna hade lika många myror i baken om hon är söt, så det var mer än full fart på henne. Mycket folk var det så vi fick dela upp oss lite. Men vi lyckades göra fynd både jag och barnen.

Jag kom hem med det jag är som svagast för. Gamla burkar och väskor:-)

Jag gjorde ett sånt himla fynd! Hittade en gammal väska i modell större från 50 talet som var i toppskick! Den såg ut som ny, så himla fin var den.

Kollade på den ett bra tag innan jag ens vågade mig på och fråga vad de ville ha för den. Trodde den skulle kosta en bra slant med tanke på skicket och att den är rätt vanlig i modellen. 250 kronor ville de bara ha! Jag slog till direkt och köpte den.



Har ni sett så fin! Jag är helt kär. Den kommer få bli min nya weekendbag. Helt perfekt ju, kunde inte vara mer nöjd över dagens helt klart bästa fynd. 

Hittade även dessa två väskor som jag inte kunde motstå. Vad är det med mig och gamla resväskor? Jag har ingen aning om vart jag ska ha dem, men någonstans ska jag allt hitta plats för dem. Också väldigt fina och i bra skick. Lyckades pruta så jag fick dem för en hundring styck, fyndpris!:-) 


Se så fina de är även invändigt:-) Jättevackra! 



Jag är ju även väldig svag för burkar. Gamla burkar av alla dess olika slag är min melodi. Har hur många som helst och har gett mig själv förbud till att köpa fler, men den regeln sprack idag. Hittade den här och blev helt förälskad. 



Såg det inte först men det är motiv från Disneys film Törnrosa. Burken ser ut att vara väldigt gammal med vilket gör den extra speciell. 60 kr tror jag att jag fick ge för den. Japp ett fynd även den om ni frågar mig:-) 

Efter loppisrundan stannade vi till hos Anthony som jobbade och fikade på caféet. Sen var lillkusinen rätt trött så Elin skulle gå hem med henne i vagnen så då åkte jag och barnen hemåt igen. 

En riktig lyckad loppislördag må jag säga. Ännu en anledning till att älska den här årstiden, alla loppisarna som blommor upp igen efter den långa vintern. 

//Sofie 

Inga kommentarer: