29 december 2009

Febrig kille

Ahh så träligt! Hugo vaknade upp med nästan 40 graders feber i morse..Inget vidare. Vi skulle ha träffat Cissi med barn idag med jag fick ringa och ställa in. Så tråkigt då vi får ställa in varje gång vi planerar att ses då barnen alltid blivit sjuka. Nästan lite ironi i det hela... Tråkigt i alla fall. Men som tur är verkar Hugo må bättre nu efter att Pontus fick åka från jobbet och handla lite alvedon på apoteket till pojken sin. Hade inget hemma alls. Trodde jag..Visade sig att det visst fanns och jag som letat så noga! Fasiken nu blev Pontus så katig för jag säger alltid till honom att han aldrig ser något fast det står framför ögonen på honom:)

Hugo har inte varit pigg då han suttit helt still i soffan bredvid mig och kollat på HELA Saltkråkan som gick på 4:an utan att säga ett ord! Det är helt otroligt för att vara Hugo som alltid har en massa spring i benen. Med tanke på hur kallt vi hade det här i huset igår under elavbrottet så kanske det inte är så lustigt att han är lite dålig idag. På bättrings vägen är han i alla fall så det känns ju bra:)

Nu ska jag försöka stuva lite makaroner till oss till lunch. Tror vi hade lite köttbullar också i kylen. Det blir muma!

//Sofie

Inga kommentarer: