10 december 2009

Liten tomtenisse

Ahh att jag inte har batterier i min kamera! Idag så var det "luciadag" på dagis så alla barn som ville fick vara lusseklädda:) Jag fyndade en tomtenisse dräkt till Hugo inne på Ö&B som han hade på sig idag, och så söt!! Tog fram kameran för att ta lite bilder men kom då på att jag fortfarande inte köpt nya batterier till den. Jaja kanske visar en bild på min lille nisse senare:)

Ska försöka tvätta lite nu hade jag tänkt. Sen vid ettiden så ska Pontus och jag äta lunch hos hans mormor, skönt att slippa laga mat till sig själv:) Därefter måste jag bara göra ett eller två ärenden på stan som jag inte gjort ännu.. Försöka dra ett varv med dammsugaren också som jag aldrig gjorde igår kanske vore en idé? Byta sängkläder borde jag göra med.. Men så tråkigt! Känner inte alls för att göra något sådant idag! Men jag måste passa på nu när jag är ledig och Hugo är på dagis. När han är hemma så blir det inte så mycket sådant gjort. Då får man vänta tills efter sju när han somnat och då vill jag helst greja inne i hans nya rum ikväll. Får väl se hur det blir:) Orkar inte stressa upp mig för saker längre. Pontus och jag har lovat varandra det. Både han och jag har en massa vi vill göra och få gjort men det är bara att inse att det får ta lite tid. Har man barn, hund och katter så är det lite mer att prioritera här i livet. Huset står ju alltid kvar så att säga:) Men för att det inte ska bli helt stilla stående så har vi bestämt att Hugos rum ska bli klart först. Sen tar vi trappen och därefter väggarna inne i köket. Sen får vi se när allting blir klart:) En dröm är ju innan bebisen är här men vi får väl se som sagt.

//Sofie

Inga kommentarer: