01 december 2009

Nu så är det Tisdag

Fick lite sovmorgon idag, det är ju aldrig fel:) Hugo vaknade när Pontus gick upp så jag byte bara blöja på honom så tog Pontus och gav honom frukost så jag kunde sova en stund till, lyx!

Har lämnat honom på dagis och varit och gått en promenad med Poker i skogen. Fan vilket väder vi har ! Nu har jag verkligen ledsnat på detta! Regn, grått och rusk. När såg vi solen sist egentligen? Speciellt jobbigt är det när man har hund och katter som springer ute i skiten och sedan dra in det. Usch asså hoppas det vänder snart och blir lite snö. Eller iallafall lite sol som tittar fram.

Ska till skolan idag vid ettiden. Därefter har jag tänkt åka och storhandla lite mat till oss. Hundmaten är i stort sätt slut och frysen den ekar.. Tycker vi klarar oss rätt så länge när vi har storhandlat. Såklart behövs ju påfyllning av mjölk, frukt etc. Men det är väldigt skönt att ha middagsmat i frysen, ordentligt upp bunkrat med mat till djuren och liknande.

Var inne på Kvantum igår efter en kvällspromenad med hela familjen. Passade på att köpa nya ingredienser till lussebullar då, de jag gjorde tidigare var bara att slänga sen... Provade att göra bullar av degen ändå och satte in dem i ugnen. Men det blev inget bra... Pontus åt några av dem men han är ju som en avfallskvarn ibland haha.

Nu ska jag göra lite nytta innan det är dags för skolan igen.

//Sofie

1 kommentar:

Linda Olsson sa...

Nej, självklart spelar det ingen roll, det är liksom bara en bonus att vi fick veta. ;) Men gud så krångligt för er om ni skulle vilja ta reda på det! Då förstår jag att ni hellre väntar. =)

¨Tack detsamma! =)

Kramar