27 september 2011

Min pengaburk!

Jag har innan alltid undrat hur alla människor orkar sälja små saker på nätet, för bara några tior? Det är ju mer jobb en vad det ger pengar. Ungefär så har jag resonerat. Men nu när vi verkligen var tvungna att tömma förrådet här hemma (vår kära timmerstuga som extraknäckt som förråd har ju sålts och ska timras ner..) så har jag insett tjusningen i det hela. Speciellt när man har facebooksidan där man kan lägga ut annonser gratis samt att alla som är intresserade bor i närområdet.

Räknade pengarna i buken förut och kan inte bli annat än glad. 4200 kronor är väl rätt bra:) Det tråkiga är bara att pengarna MÅSTE läggas på nya vinterdäck till bilen. Fy..Jag som äntligen hoppats på att kunna köpa de där dörrarna till alla våra bokhyllor. Som jag tjatat om att jag vill köpa sen våren 2009. Men de är ju så dyra! 300 kronor för en dörr, det behövs två till en bokhylla och vi har sex stycken bokhyllor totalt.

Får väl fortsätta och se om jag kan hitta mer i våra gömmor och sälja. Så jag får råd med de där dörrarna någon gång..

//Sofie

Inga kommentarer: