23 november 2011

Matlagning á la Hugo och Leah

Hugo och Leah hjälper mormor med kvällsmaten. Rediga små köksmästare de är:) Det är så roligt nu när Leah blivit så stor så hon också kan vara med och hjälpa till i köket. Förhoppningsvis skapar det något litet intresse för mat och bakning som de kan ha nytta av senare i livet.  

Hade inte jag träffat Pontus hade jag nog levt på halvfabrikat och snabbmat. Jag hade verkligen inget intresse för matlagning. Det är inte stort nu heller men bra mycket större än vad det varit. Ändå har vi också alltid fått vara med mamma (och pappa) i köket och grejat som barn. Hoppas mina barn blir tvärtemot mig när det gäller den biten. 
Så de kan skämma bort sin gamla mor med riktigt god mat sen på ålderns höst hoho:) 

//Sofie

1 kommentar:

Jennie sa...

Fast du Sofiiie, ingen kan ju baka som oss ;)